Witam.
Mam taki problem: wymieniłem łożysko z piastą (tylne prawe) ale niestety na takie bez pierścienia magnetycznego który daje info do ABS i ASR (wiem, że najlepiej było by zmienić na odpowiednie ale jest jak jest).
I tu pojawił się problem ABS i ASR nie mają info z tego koła i system zgłasza błąd.
Więc pytanie czy da się wyłączyć VAG-iem aby system nie brał informacji z tego koła tylko z drugiego tylnego (ABS wygląda, że działa a ASR niestety nie chyba dletego, że myśli iż to tylne koło się nie obraca).
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
Imponuje mi Twój sposób działania a potem myślenia i to jeszcze w takim stylu. Chcesz stanąć chyba dosyć szybko u bramy Świętego Piotra. :shock:
Masz racje Dzisiaj zauważyłem, że chyba na tym kole nie działa hamulec (ABS chyba myśli że koło jest zablokowane więc hamulec OFF ).
Poprostu kiepsko teraz u mnie z kasą ale widze, że to nie ma sensu i muszę wygospodarować te 200-300 zł.
Dzięki za obiektywne spojrzenie na sytuacje
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
Masz racje Dzisiaj zauważyłem, że chyba na tym kole nie działa hamulec (ABS chyba myśli że koło jest zablokowane więc hamulec OFF ).
To że nie ma hamulca to nie może być wina ani braku czujnika, ani ABS-u. Jak czujnik nie działa ( nie daje impulsów wtedy gdy pozostałe czujniki dają ) to po prostu komp wyłącza ABS i jeździsz tak jakby ABS-u po prostu nie było ( przy hamowaniu koła się blokują ).
Nie ma mowy o żadnym odłączaniu hamulca przez kompa w jednym czy "iluś tam" kołach z powodu uszkodzenia/braku czujnika ABS-u. Przecież hamulce to jest podstawowy układ w każdym samochodzie i musi działać bez względu na jakieś "błędy" kompa. Jeśli faktycznie nie masz hamulca w jednym kole i nie działa też ABS to w obecnych warunkach przy pierwszym mocniejszym hamowaniu "postawi Cię bokiem" i ... reszty chyba nie muszę dodawać :shock:
Masz racje Dzisiaj zauważyłem, że chyba na tym kole nie działa hamulec (ABS chyba myśli że koło jest zablokowane więc hamulec OFF ).
To że nie ma hamulca to nie może być wina ani braku czujnika, ani ABS-u. Jak czujnik nie działa ( nie daje impulsów wtedy gdy pozostałe czujniki dają ) to po prostu komp wyłącza ABS i jeździsz tak jakby ABS-u po prostu nie było ( przy hamowaniu koła się blokują ).
Nie ma mowy o żadnym odłączaniu hamulca przez kompa w jednym czy "iluś tam" kołach z powodu uszkodzenia/braku czujnika ABS-u. Przecież hamulce to jest podstawowy układ w każdym samochodzie i musi działać bez względu na jakieś "błędy" kompa. Jeśli faktycznie nie masz hamulca w jednym kole i nie działa też ABS to w obecnych warunkach przy pierwszym mocniejszym hamowaniu "postawi Cię bokiem" i ... reszty chyba nie muszę dodawać :shock:
W takim razie musiało to być moje subtelne oczucie, żę to koło nie hamuje. Rzeczywiście to by było bez sensu jakby awaria ABS wyłanczała hamulce.
[ Dodano: Wto 06 Sty, 09 10:16 ]
Zamieszczone przez marekzu
ale jesli mnie pamiec nie myli ten pierscien da sie sciagnac z starego lozyska i zalozyc na nowe
To by było ekstra ale niestety mi się nie udało Może ktoś coś więcej wie na ten temat? To bym nie musiał kupować nowego łożyska
Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006
Komentarz